Του Άη Γιώργη του καβαλάρη...

by - Τρίτη, Μαΐου 07, 2013

in English soon

Στο χωριό μου στη Χαλκιδική...ένα περίεργο πράγμα συμβαίνει.. Ενώ όλοι γιορτάζουνε τον Άγιο Γεώργιο τη δεύτερη μέρα του Πάσχα..εδώ τον γιορτάζουνε την τρίτη μέρα..Δηλαδή σήμερα..Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό αλλά η μαμά μου λέει ότι πάντα έτσι το γιορτάζανε εδώ..
Γίνεται λειτουργία στο μικρό ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου, έξω από το χωριό. 


Στο τέλος της λειτουργίας έρχονται καβαλάρηδες με άλογα. Κι από 'κει κατηφορίζουν στην παραλία για τους καθιερωμένους αγώνες προς τιμή του Αγίου.. Τόσα χρόνια δεν μπορέσαμε να πάμε αλλά μιας και φέτος είναι αργία καταφέραμε να δούμε τους αγώνες..
Ξεκινήσαμε νωρίς από την εκκλησία. Ο Νικόλας κι εγώ κοινώνησαμε μιας και δεν μπορέσαμε να πάμε την Μεγάλη Εβδομάδα..Στο τέλος της λειτουργίας μοιράζανε τσουρέκι σπιτικό και λουκουμάδες με μέλι και κανέλα.. Τους τιμήσαμε δεόντως..
Στο μεταξύ είχαν αρχίσει να έρχονται τα άλογα..


Περήφανα ζώα..Ο Νικόλας τρελάθηκε..Πήγαινε στο καθένα και ρωτούσε πως το λένε.."Είμαι ο Νικόλας, πως σε λένε.;;" 


 Ακούσαμε ένα σωρό ονόματα..Αυτή είναι η "Αλέκα", αυτή η "Τριάδα", ο "Γκάγκας", ο "Τόρες", ο "Ρίκο"...Άρχισαν να έρχονται κι άλλα...Γέμισε ο τόπος άλογα και καβαλάρηδες..Όλοι νέοι, κάποιοι στην αρχή της εφηβείας τους. Κι ανάμεσα στα αγόρια και δυο κορίτσια..
Πήγαμε στην παραλία, στο κοινοτικό κάμπινγκ, στους "Μύλους". Εκεί ήταν η αφετηρία..Στηθήκαμε στην παραλία. Τα άλογα θα έτρεχαν ανά τριάδες..Πρώτα τα καθαρόαιμα και μετά τα ντόπια..Τρέχουν κατά μήκος της παραλίας.



 
Στο τέλος των αγώνων οι νικητές παίρνουν τα βραβεία τους..αλλά ο Νικόλας δεν άντεξε τόσο. Κάναμε όμως στάση για σουβλάκι..χαχα..


Και του χρόνου να είμαστε γεροί να ξανάρθουμε...     

You May Also Like

17 σχόλια

  1. Χρόνια πολλά Ελπιδάκι μου! Καταπληκτικό μου φαίνεται αυτό το έθιμο, δεν το είχα ξανακούσει κιολας! Και τι όμορφα πλάσματα αυτά τα άλογα! αλλά και ο Νικόλας σου, σωστό κουκλί! Και του χρόνου Ελπιδάκι μου, να στε καλά και να γιορτάσετε όπως επιθυμείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Μάχη μου!! Άντε κι εσύ του χρόνου θα έχεις και τον ταλιμπανούλη μαζί σου!! πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένη Ελπίδα!!! Τι ομορφιά μας μετέδωσες!!! Οσο για τον μικρό σου τρελαίνομαι να τον βλέπω ντυμένο στην τρίχα... σωστός κύριος!!! Τι ωραίες εμπειρίες... αυτό θέλω και μαρέσει να βλέπω στους γονείς.. να προσφέρουν στα παιδιά τους εικόνες!! Κι εσείς το κάνετε! Σας φιλώ και του χρόνου γεροί!!!Callie by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τρελαίνομαι..Αλλά κι αυτός καμαρώνει.."Είμαι κούκλος μαμά" λέει.. πολλά φιλιά και απο μας!!

      Διαγραφή
  3. Νικόλας...ο Γητευτής των αλόγων!!! Μωρέ τι άντρας είναι αυτός. Ντυμένος, στολισμένος, χαιδεύει και μιλάει στ'άλογα. Μόνο ιππασία δεν έκανε...σε 15 περιπου χρονάκια θα τον καμαρώνουμε και εκείνον!!!
    Πολύ όμορφο έθιμο Ελπίδα. Σ'ευχαριστούμε που μας το έδειξες. Σας καμάρωσα και στο χωριό στην προηγούμενη ανάρτηση, σουβλίσατε, εκκλησιαστήκατε. Γεμάτες και χαρούμενες ημέρες!!!
    Πάντα τέτοια σας εύχομαι!!! Μόνο χαρές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμ...δύσκολο το βλέπω να καβαλάει εκείνος..η μαμά φοβάται..φιλιά πολλά Δημητρούλα!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ μ' αρέσουν αυτά τα τοπικά έθιμα, τα ... λίγο διαφορετικά !!! Καλά να περνάτε ! Φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α, κι εμένα μου αρέσουν τα διαφορετικά έθιμα κάθε χωριού! Και του χρόνου Ελπιδάκι να ξαναπάτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι υπέροχο έθιμο! Δεν το ηξερα! και του χρόνου!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εγώ που είμαι απο 'κει..πριν μερικά χρόνια το έμαθα!! φιλιά Κατερινάκι!!

      Διαγραφή
  7. Χρόνια Πολλά Ελπιδάκι!!
    Τι τέλειος ο Νικόλας που πήγαινε να συστηθεί στα αλογάκια :)
    Και τι ωραίο έθιμο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός ανέστη Ερμιόνη μου!! Κι εμένα ήταν η αγαπημένη μου στιγμή!! φιλιά

      Διαγραφή
  8. Για δες! Δεν το είχα ακούσει ποτέ αυτό το έθιμο και την έχω οργώσει τη Χαλκιδική. Είχατε περάσει πανέμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι!! Καθε χρονο το κανουν.. Φετος δεν μπορεσαμε να μεινουμε αλλα περυσι το καταευχαριστηθηκαμε!! φιλια

      Διαγραφή
  9. Τι υπεροχο έθιμο !!!τα παιδια λατρεύουν τα αλογα!!(ήρθα απο το παρτυ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS