Πάσχα στο χωριό..

by - Δευτέρα, Μαΐου 06, 2013

in English soon


Μεγάλη Πέμπτη ξεκινήσαμε για Χαλκιδική..Ο καιρός υπέροχος..σαν καλοκαίρι..Πως αλλάζει μαγικά η διάθεσή σου μόλις βγει ο ήλιος...Τι περίεργο πράγμα...Φτάσαμε στο χωριό το μεσημέρι... Ο Νικόλας τρελαμένος ως συνήθως...Το πρώτο πράγμα που ζήτησε ήταν οι κότες.. Πήρε το κουβαδάκι του και πήγε να μαζέψει αβγά..



Μεγάλη Παρασκευή πρωί ανεβήκαμε στο χωριό. Πρώτη στάση στην εκκλησία για να χαιρετίσουμε τον επιτάφειο..



Και μετά στο σπίτι της γιαγιάς μου για να δει ο Νικόλας τις ξαδέρφες του..την Κατερίνα και τη Γιωργία. Δοκίμασε και την κούνια στην αυλή..


Το βράδυ πήγαμε στην περιφορά...Η γιαγιά μου, μας φτιάχνει πάντα “κλικάρια” για τον επιτάφειο. Η γιαγιά και ο παππούς ήταν μελισσάδες και έχουμε ακόμα δικό μας κερί. Κάθε Πάσχα η γιαγιά μου έφτιαχνε κεριά για την εκκλησία και κλικάρια για την Μεγάλη Παρασκευή. Το κλικάρι είναι κεράκι στριφογυριστό σαν σαλιγκάρι. Τα φτιάχνουν εδώ στο χωριό για τη συγκεκριμένη μέρα μόνο. Το ανάβεις στην περιφορά και ότι μείνει το αφήνεις στην εκκλησία. Να ο Νικόλας με το δικό του. 



Τον είχα στο sling και δεν με κούρασε καθόλου..Έπιανε το κλικάρι μαζί με τη γιαγιά του. Του άρεσαν τα αναμμένα τα κεριά.."Είναι για το πάρτι μου.." έλεγε.. 
Ο σταυρός και ο  επιτάφιος.. Περάσαμε κι από κάτω..



Μεγάλο Σάββατο είχαμε ψώνια και ετοιμασίες από το πρωί...Λαϊκή και σούπερ μάρκετ και μια βόλτα από το σπίτι της γιαγιά μου φυσικά..μιας και η λαϊκή είναι ακριβώς μπροστά..Είχε έρθει και η τελευταία δεύτερη ξαδέρφη, η Ελευθερία, και ο Νικόλας αυτή τη φορά, δοκίμασε το ποδήλατο της..Ένα τέτοιο είχα κι εγώ στην ηλικία του..


Το απόγευμα ήρθε κι ο νονός του...και του έφερε και την πρώτη  του λαμπάδα.. Δεν ήξερα αν θα τα κατάφερνε να είναι ξύπνιος για την Ανάσταση αλλά τελικά επειδή κοιμήθηκε αργά το μεσημέρι και ξύπνησε και αργά..έμεινε ξύπνιος. Οπότε τον πήραμε μαζί μας..Έτοιμος ο Νικολής..με τα καινούρια του ρούχα και τη λαμπάδα του.. 



Αντράκι μου όμορφο.. 

 Με το μπαμπά και το νονό του...
Τον είχα πάλι μέσα στο sling..και ήταν άνετος. Δεν γκρίνιαξε καθόλου..μόνο που νύσταξε. Χάζευε τα αναμμένα κεριά και τον κόσμο. Τσούγκρισε και το κόκκινο αβγό του και τα έσπασε όλα τα άλλα..Κοιμήθηκε αμέσως μόλις γυρίσαμε στο σπίτι..και δεν πρόλαβε να δοκιμάσει και μαγειρίτσα...Ίσως του χρόνου..
Ανήμερα Πάσχα θα τρώγαμε στο σπίτι της γιαγιάς μου..μαζί με θείους, ξαδέρφια κι ανίψια..Ο μπαμπάς μου πήγε από νωρίς για να βοηθήσει και μετά πήγαμε κι εμείς.. 
Ο Νικόλας γύρισε το κατσίκι πολλές πολλές φορές...Με το νονό του...



Με το μπαμπά του και μένα φυσικά.. 



Δοκίμασε κατσικάκι...


Μαγείρεψε και μόνος του..Όλο μου έφτιαχνε καφέ και φαγητό να δοκιμάσω.. Ένας μικρός σεφ... 


Έκοψε λουλούδια...


Έπαιξε με τις ξαδέρφες του..Έπαιξε μπουζούκι με τον παππού του...

 
Το σουβλιστό κατσίκι πολύ νόστιμο... 


 ...αλλά τελικά νομίζω προτιμώ το φουρνιστό... Η γιαγιά μου ετοιμάζει πάντα το παραδοσιακό γεμιστό κατσίκι. Σκεπάζει το ταψί με μαρουλόφυλλα και μάραθο. Ο φούρνος ανάβει και πυρώνει από το πρωί...Έρχονται και γείτονες με τα δικά τους ταψιά..Τα βάζουν όλοι μέσα και ο φούρνος κλείνει ως το μεσημέρι. Στις 2 η ώρα ανοίγει και ο καθενας παίρνει το ταψί του. 


Τόσο απίστευτα μυρωδάτο και τόσο μαλακό που ξεκολλάει από τα κόκκαλα.. Μιαμ μιαμ..!!   



Μετά το φαγητό επιστροφή στο σπίτι για χαλάρωση και μεσημεριανούς υπνάκους...Ωραίο πράγμα να μην έχεις να πλύνεις πιάτα..

Το απόγευμα ο Νικόλας ανέβηκε στο τρακτέρ του παππού. Οδήγησε μερικά μέτρα καμαρωτός καμαρωτός..πατώντας συνέχεια την κόρνα..



Κι ύστερα παιχνίδι με τη γιαγιά μέχρι που βράδιασε...
Και κάπως έτσι πέρασε και το Πάσχα..Απλά και οικογενειακά.. Γύρω απο ένα τραπέζι στην αυλή της γιαγιάς μου..
Ευτυχώς όμως έχουμε ακόμα μερικές μέρες για να ξεκουραστούμε στο χωριό.. και να χαρούμε τη φύση...

Χρόνια πολλά και καλή εβδομάδα !!!



You May Also Like

13 σχόλια

  1. Αχ τέλειο το Πάσχα στο χωριό, ειδικά για τα παιδιά! Ακόμα νοσταλγώ τα δικά μου παιδικά χρόνια εκεί και όλες τις γιορτές! Τις ζεις τόσο έντονα!!
    Πάντα έτσι όμορφα να περνάτε Ελπίδα μου!
    Ένα θα σου πω: το κατσίκι της γιαγιάς όλα τα λεφτά!!
    Φιλιά και χρόνια πολλά και του χρόνου με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Λιτσάκι!! Και το δικό σας το αντικριστό δεν πάει πίσω όμως!! πολλά φιλιά !! και του χρόνου να είμαστε γεροί!!

      Διαγραφή
  2. Χρόνια πολλά, Χριστός ανέστη!
    Υπέροχο το Πάσχα στο χωριό και το γεμιστό κατσικάκι απίθανο!!!
    Και του χρόνου!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι υπέροχες εικόνες! άσε που το κατσίκι θέλω να το φάω! Ο μικρός μεγαλώνει και είναι πολύ σικάτος με τις επίσημες εμφανίσεις του! Καλή συνέχεια!
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν δεν έμεινε κοκαλάκι!! χριστός Ανέστη Κατερίνα μου!! πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  4. Ελπιδα μου χρονια πολλα!! Το πασχα στο χωριο ειναι αξεχαστη εμπειρια για τα παιδια... Και το κατσικι της γιαγιας σου αξεχαστο για τους μεγαλους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι έτσι Χρυσαυγή μου!! Κι εγώ ακόμα θυμάμαι το Πάσχα στο χωριό όταν ήμουν μικρή!! πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  5. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά κορίτσια!! Ελπίζω να περάσατε κι εσείς το ίδιο όμορφα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι να πρωτοθαυμάσω κούκλα μου; Τον παππού με το μπουζούκι; Την καταπληκτική γιαγιούλα που φουρνίζει και είναι σαν καρτ ποστάλ η φωτογραφία; Το Νικόλα τον κούκλο; Το κρέας που μου έτρεχαν τα σάλια μου; Τα κλικάρια που δεν έχω ξαναδεί; Μα βρε Ελπίδα μου πόσο όμορφα όλα όσα μας έδειξες; Και του χρόνου κορίτσι μου.Πάντα τέτοια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ κορίτσι!! Η γιαγιά μου είναι όλα τα λεφτά!! Ναι και το αγόρι μου κούκλος!! Ευχαριστώ πολύ !! Και του χρόνου να είμαστε γεροί!!Κι εσείς πολύ ωραία περάσατε είδα!! πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  7. Χριστός Ανέστη, Ελπίδα !!!

    Αχ, τι όμορφα που περάσατε !!! Τέλειες φωτογραφίες !!! Και τα κατσίκια - και το σουβλιστό (πρώτος μάστορας στο γύρισμα ο Νικολής, να μάθει στον νονό του πώς γίνεται το σωστό σούβλισμα - χεχεχε !!!) και το φουρνιστό - μέχρι εδώ μοσχομύρισαν !!! Άντε, και του χρόνου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμ...μήπως του χρόνου να μας κάνετε την τιμή να κατεβείτε προς τα εδώ ;;; πολλά φιλιά Αγγελικούλα!!
      ps..ok του έδειξε του νονού..πως γίνεται το σωστό σούβλισμα..χαχα

      Διαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS