"Ένα μήλο την ημέρα...

by - Σάββατο, Οκτωβρίου 06, 2012

in English

...το γιατρό τον κάνει πέρα.." Φανταστείτε τι μπορούν να κάνουν 10 μήλα..χε χε..

Λοιπόν..η μετακόμιση καλά κρατεί...Προσπαθώ να πακετάρω όλο μας το νοικοκυριό σε κούτες -προς το παρόν έχω τελειώσει με το γραφείο μας- με το Νικόλα να κυκλοφορεί στο σπίτι και να μου φέρνει να δω τα αρκουδάκια του, κάθε τρεις και λίγο και συνήθως τη στιγμή που παλεύω να κλείσω το κουτί με ταινία...Οπότε η διαδικασία καθυστερεί λιγάκι..χα χα..

Αυτό το διάστημα προσπαθώ να καταναλώσουμε ότι έχει το ψυγείο μας αφενός για να μην πάνε χαμένα και αφετέρου για να μην τα κουβαλάμε στο καινούριο σπίτι...

Είχαμε φέρει από το χωριό πράσινα μήλα από τη μηλιά μας... Ο Νικόλας έτρωγε σχεδόν κάθε μέρα αλλά και πάλι έχει πολλά ακόμη...Έκανα λίγα κομπόστα (συνταγή αφού τα δοκιμάσουμε..) αλλά και πάλι είχα αρκετά...Οπότε..προχτές το μεσημέρι, την ώρα που κοιμόταν ο Νικόλας και μιας και δεν είχα άδειες κούτες για να πακετάρω...έκανα την αγαπημένη μας μηλόπιτα (και την μόνη που μας αρέσει δηλαδή...). Είναι λίγο μπελαλίδικη...αλλά αξίζει τον κόπο...




Μηλόπιτα 
ή αλλιώς American apple pie

Υλικά:

Για τη ζύμη:
  • 150 γρ. βούτυρο
  • 1 1/2 κουταλάκια ζάχαρη
  • 1 1/2 κουταλάκια αλάτι
  • 3 3/4 του φλιτζανιού αλεύρι
  • 1/2 με 3/4 του φλιτζανιού κρύο νερό
Για τη γέμιση:
  • 10-14 μήλα πράσινα (Granny Smith κατά προτίμηση)
  • 1/2 φλιτζάνι αλεύρι
  • 1 φλιτζάνι ζάχαρη
  • 2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα
  • 3 κουταλιές της σούπας βούτυρο
  • χυμό δύο λεμονιών

 Πώς το φτιάχνουμε:

  • Ανακατεύουμε σ' ένα μπολ το αλεύρι, τη ζάχαρη και το αλάτι.
  • Ρίχνουμε το βούτυρο σε κομματάκια και ανακατεύουμε με τα δάχτυλα μέχρι να δημιουργηθούν μικρά κομματάκια..
  • Ρίχνουμε σιγά σιγά το νερό και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια. (μπορεί να χρειαστεί περισσότερο αλεύρι ή νερό)
  • Χωρίζουμε τη ζύμη σε 2 κομμάτια (1/3 και 2/3 περίπου). Τα τυλίγουμε με μεμβράνη (ή σε πλαστικό σακουλάκι) και τα βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 1 ώρα.
  • Καθαρίζουμε τα μήλα και τα κόβουμε σε τέταρτα. 
  • Ρίχνουμε στα μήλα το χυμό λεμόνι, το αλεύρι, τη ζάχαρη, και την κανέλα και ανακατεύουμε..
  • Σε αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε το μεγάλο φύλλο και το απλώνουμε σε στρογγυλό ταψάκι.
  • Βάζουμε μέσα τα μήλα και το βούτυρο σε κομματάκια.
  • Ανοίγουμε το μικρό φύλλο και το στρώνουμε από πάνω, καλύπτοντας τα μήλα και κλείνουμε την πίτα.
  • Μ' ένα μαχαίρι ανοίγουμε τρύπες στη μέση και πασπαλίζουμε με ζάχαρη.
  • Βάζουμε τη μηλόπιτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 230οC.για 15 λεπτά μόνο μέχρι να ροδίσει από πάνω.
  • Και μετά κατεβάζουμε τη θερμοκρασία στους 175οC και ψήνουμε για 45-50 λεπτά..

Και κάτι ακόμα...
  • Η συνταγή λέει αλεύρι για όλες τις χρήσεις αλλά εγώ δεν είχα στο σπίτι και έβαλα και 2 φλιτζάνια φαρίνα.
  • Αντί για βούτυρο μπορούμε να βάλουμε μαργαρίνη και γίνεται νηστίσιμη.
  • Μπορείς να βάλουμε και κόκκινα μήλα αλλά με λιγότερη ζάχαρη.
  • Όταν τυλίξουμε τη ζύμη  με μεμβράνη, την πατάμε για να πλατύνει..και έτσι ανοίγει πιο εύκολα μετά.. 


Τρελαίνομαι όταν το σπίτι μυρίζει κανέλα και ψημένο μήλο...Για μένα είναι η απόλυτη χειμωνιάτικη μυρωδιά..

Εννοείται ότι δεν έμεινε ψίχουλο...

Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε !!!

You May Also Like

20 σχόλια

  1. Τι μας κάνεις απογευματιάτικα; Αααχ, σαν να μύρισε!
    Καλή συνέχεια με τις κούτες!
    Φιλιά*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Βέρα μου!! Εδώ να δεις...όλο το σπίτι μύρισε..φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  2. πω πω πω πω!!!!!τέλεια την έχεις κάνει!!!!!!!
    και εγω την φτιάχνω αλλά τα χαΐβάνια μου θέλουν τριμμένο το μήλο....
    πώ να βρω μήλα τώρα!!!
    καλό ΣΚ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Νάσια μου!!! Ο Νικόλας πάντως την τσάκισε!! Να κάνεις μια μηλόπιτα για τους άντρες σου!!φιλιά

      Διαγραφή
  3. Πολύ διαφορετική από τις συνηθισμένες μηλόπιτες! Πολύ θα ήθελα να δω πως είναι και μέσα. Λογικά κάπως υγρή..ίσως σαν τάρτα;
    Καλό κουράγιο για την μετακομιση!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως έτσι...Η ζάχαρη, η κανέλα, το αλεύρι και οι χυμοί από τα μήλα φτιάχνουν κάτι σαν σάλτσα εκεί μέσα. Τα μήλα μαλακώνουν αλλά τα περισσότερα κρατάνε το σχήμα τους..Το χειμώνα την κάνω πολύ συχνά και πάντα πετυχαίνει !!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη η φωτογραφία σου. Σου ΄ρχεται να τη φας! Πόσο μάλλον ένα πραγματικό κομματάκι από την μηλόπιτα! Μιαμ μιαμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ελένη μου!! Πράγματι είναι πολύ νόστιμη !!Σπάνια θα μείνει δεύτερη μέρα χεχε!!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραία φωτογραφία, λιγουρευτική (φτιάχνω και λέξεις αν χρειαστεί)!
    Μου αρέσει που είναι σκεπαστή. Η συννυφάδα μου φτιάχνει μια νόστιμη, κατά κοινή ομολογία, αλλά εγώ πάντα θέλω λίγο παραπάνω ζυμαράκι. Αυτή πρέπει να είναι του γούστου μου!
    {Fan, όπως λέμε sofan!}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Wow! I remember myself buying apple pie for my grandmother every Saturday morning when I visit her. I'll try this to make my present extra special :) Thank you!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η μυρωδια του μηλου με τρελαινει.Το θελω στα γλυκα, στα απορρυπαντικα, στα σαπουνια κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραία η συνταγή σου!Θα την έχω υπόψιν μιας κι εγώ συχνά έχω πολλά μήλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλως σε βρήκα, υπέροχη η μηλόπιτά σου, συμφωνώ απόλυτα είναι υπέροχη η μυρωδιά μήλο κανέλα, αγαπώ! Φιλιά πολλά, ελπίζω να τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ελπίδα μου καλή συνέχεια στη μετακόμισή σας! Φαντάζομαι απλά τις γλυκές παρεμβολές του Νικόλα μέσα στο γενικότερο χαμό!
    Αφού έφτιαξες και μηλόπιτα μπράβο σου! Είναι σκέτη ομορφιά πραγματικά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα!!
    Χίλια συγνώμη που γράφω εδώ απλα δεν μπορούσα να βρώ το email σου.
    Παρακαλώ -αν δεν είναι κόπος- να αλλάξετε το παλιό λινκ του μπλογκ μου απο τα αγαπημένα του δικου σας καθώς το domain μας άλλαξε πια!Aντικαταστήστε το με αυτό:http://www.modernmoms.gr/
    Eυχαριστώ απεριόριστα!καλή συνέχεια!!!!
    *τέλεια η μηλίποτααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ελπιδα μου, μου τρεχουν τα σαλια χριστε μου τι μηλοπιτα ειναι αυτη!
    γεια στα χερακια σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πω πωωωωωω!!! Και εχω φαγωθει να φτιαξω μια τετοια αυτες τις μερες! Μου τρεχουν τα σαλια Ελπιδακιιιιιιιι!!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να φτιάξεις Σοφάκι! Είναι φοβερή!!! Ο άντρας μου την τρώει σχεδόν ολη μονος του..χεχε

      Διαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS