1-2-3-4 ή αλλιώς...Χαλβάς Σιμιγδαλένιος..

by - Παρασκευή, Ιουλίου 19, 2013

in English soon

Νομίζω οτι δεν υπάρχει πιο εύκολη συνταγή... Αν και είχα τις επιφυλάξεις μου στην αρχή γιατί δεν είχα ξανακάνει χαλβά με σιμιγδάλι..Και το φοβόμουνα και λίγο..Όμως τελικά είναι μια συνταγή εύκολη, γρήγορη (10 λεπτά το πολύ), οικονομική και μυρωδάτη..Αν και χειμερινή η μυρωδιά της κανέλας...εγώ τρελαίνομαι.. Κάνω σχεδόν καθημερινά..Κυρίως για την ταβέρνα αλλά πάντα κρατάω κι ένα μπολ για το Νικόλα που τρελαίνεται κι αυτός..






Χαλβάς Σιμιγδαλένιος
Υλικά:
  • 1 φλιτζάνι σπορέλαιο (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ελαιόλαδο αλλά γίνεται λίγο πιο "βαρύ")
  • 2 φλιτζάνια σιμιγδάλι χοντρό (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ψιλό για διαφορετική υφή)
  • 3 φλιτζάνια ζάχαρη (αν το θέλετε λιγότερο γλυκό απλά βάζετε λιγότερη ζάχαρη)
  • 4 φλιτζάνια νερό 
  • Μυρωδικά (κανέλα, ξύλο κανέλας, φλούδα πορτοκάλι ή λεμόνι )

Πως το κάνουμε:
  • Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το νερό, τη ζάχαρη και οτι μυρωδικό θέλουμε..Εγώ βάζω κανέλα φυσικά. Βράζουμε το σιρόπι.
  • Σε άλλη κατσαρόλα βάζουμε το σπορέλαιο και το σιμιγδάλι και το καβουρδίζουμε. Ανακατεύουμε συνέχεια για να μην καεί το σιμιγδάλι.
  •  Μόλις πάρει την απόχρωση που θέλουμε (όσο πιο σκούρο γίνει τόσο πιο σκούρος θα γίνει ο χαλβάς) το ρίχνουμε κουταλιά κουταλιά μέσα στο ζεστό σιρόπι. (Με πολλή προσοχή γιατί αφρίζει και πετάγεται κι έξω...και καίει πολύ)
  • Ανακατεύουμε το χαλβά μέχρι να πήξει και μετά τον βάζουμε σε φόρμα ή ταψί για να κρυώσει.
  • Πασπαλίζουμε με κανέλα και απολαμβάνουμε. 
Και κάτι ακόμα:
  • Μετράμε τα υλικά πάντα με το ίδιο φλιτζάνι (οπότε δεν χρειάζεται άλλο είδος μέτρησης..ούτε ml, ούτε γραμμάρια... )
  • Εγώ κάνω συνήθως διπλή δόση (αφού είναι για το μαγαζί..χεχε..) και γεμίζω ένα ταψί του φούρνου.



Ο σιμιγδαλένιος χαλβάς είναι ένα από τα γλυκάκια που κάνω για να κερνάμε στο μαγαζί.Δεν μένει ούτε ψίχουλο...Και όσοι το τρώνε τρελαίνονται..Ιδίως οι ξένοι..
Είναι εύκολος και κυρίως με οικονομικά υλικά, γιατί πρέπει να ετοιμάσω μεγάλη ποσότητα...(αν έχετε και καμιά άλλη νόστιμη και οικονομική συνταγή πείτε καμιά ιδέα..εεεε;;;)

 Καλό Σαββατοκύριακο !!!

You May Also Like

36 σχόλια

  1. Μιαμ! Κι εμένα μου αρέσει!
    Στα μαγαζιά βλέπω συχνά και τον κορμό. Νομίζω είναι αρκετά οικονομική συνταγή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πω πω Ελπίδα μου είναι απο τα αγαπημένα μου γλυκά και δυστυχώς δεν ξέρω να τον φτιάχνω... Πάντα μου τον έφτιαχνε ο νονός μου στην Αθήνα και έτρωγα το ταψί που λές μόνη μου!!! Η συνταγή σου μου φάνηκε πολύ εύκολη οπότε λέω να το δοκιμάσω!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλειος ο χαλβάς ! Κι εμείς τον τρώμε πολύ. Εγώ όμως δεν βράζω το σιρόπι πρώτα. Καβουρντίζω το σιμιγδάλι, προσθέτω την ζάχαρη και μετά το νερό κούπα-κούπα ανακατεύοντας συνέχεια. Έτσι δεν έχεις τον φόβο του πιτσιλίσματος. Για ποιο ... ενδιαφέρουσες παραλαγές μπορείς να προσθέσεις μέσα σταφίδες ή ψιλοκομμένα ξηροκάρπια (καρύδια, αμύγδαλα κτλ.).

    Άλλα δροσερά, καλοκαιρινά, ωραία κι εύκολα γλυκά είναι ο κορμός - όπως είπε κι η Βέρα πιο πάνω, κουπάκια με ζελέ φρούτων και σαντιγύ, κουπάκια με μους σοκολάτας και τριμένα μπισκότα πτι-μπερ Παπαδοπούλου ή ακόμα και το εκμέκ κανταΐφι (εντάξει, αυτό παίρνει λίιιιγο περισσότερο χρόνο, αλλά δεν είναι τίποτε το ιδιαίτερο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνουμε ακριβώς τον ίδιο!!! 1,2,3,4 έτσι το θυμάμαι!!! Οπότε μου έλυσες και την απορία τη γλυκό φτιάχνεις... ένα χαλβατζίκος είναι πάντα καλοδεχούμενος!!! Καλή δύναμη για την συνέχεια. Φιλιάαααα. Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν και χειμωνιάτικο γλυκό το λατρεύω! Το ίδιο και τα παιδιά! Εγώ ρίχνω ξύσμα λεμονιού στην αρχή ή πορτοκαλιού. Νομίζω πως η κανέλα το σκουραίνει. Πως πάει το μαγαζι; Εύχομαι όλα καλά!
    Για το μαγαζί θα σου πρότεινα και γιαούρτι στραγγιστό με γλυκά του κουταλιού από πάνω. Εύκολο, δροσερό και παραδοσιακό.
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σιγά να μην έμενε ψιχουλάκι!
    Τι θα έλεγες για παγωμένο γιαουρτάκι που είναι εύκολο και πολύ της μόδας;;
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τρελαίνομαι για χαλβά!
    Συμφωνώ με την Κατερίνα από πάνω! Ωραίο στραγγιστό γιαούρτι και γλυκό του κουταλιού! Είναι απλό και αρέσει σε ΟΛΟΥΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θεωρώ ότι ο χαλβάς και ο κορμός είναι τα πιο ωραία γλυκά που υπάρχουν!!!!!!!!!!

    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σπάνια μου αρέσει ο χαλβάς. Αλλά έχει υπάρξει και μία φορά που ξετρελάθηκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. είμαι απο τους ιδιότροπους που δεν τον τρώνε ,αλλά το καταβροχθίζουν οι γύρω μου!
    σεφ έγινες Ελπίδα! καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με πολίτικες ρίζες φυσικά και λατρεύω σιμιγδαλένιο χαλβά και είναι απο τα λίγα γλυκά που φτιάχνω καλά:)
    Έτσι ακριβώς το φτιάχνουμε και εμεις, έτσι δηλαδή το έμαθα απο τη γιαγιά μου η οποία τον έκανε με βούτυρο, πολύ βαρύ και δεν μου άρεσε τόσο.
    Εμείς όμως τον θέλουμε αφράτο, σπυρωτό. Οπότε τον σκεπάζω στην κατσαρόλα με πετσέρα και μετα με ένα πηρούνι τον τρίβω να αφρατέψει.
    Είμαι σίγουρη πως τα πελατάκια θα γλύφουν δαχτυλάκια!!!!
    Όσο για οικονομικά γλυκά, με κάλυψαν οι κυρίες παραπάνω για το γιαουρτάκι με γλυκό του κουταλιού που είναι στις τοπ κατηγορίες.
    Επίσης πανακότα με μαρμελάδα ή γλυκο του κουταλιού. Έχω μια εύκολη συνταγή να σου στείλω.
    Μια άλλη ιδέα που έφαγα πρόσφατα σαν κέρασμα σε ταβερνούλα, είναι το κλασσικό γλυκό μπισκοτά πτι μπερ ή μιράντα+κρεμα+ζελέ. Τέλειο, ελαφρύ, δροσιστικό και υγιεινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκέφτηκα κι άλλες: σοκολατόπιτα γρήγορη και εύκολη καθώς και την κλασσική πορτοκαλόπιτα με τα φύλλα κρούστας! Θα σου στείλω συνταγές Ελπιδάκι:)

      Διαγραφή
    2. στείλε συνταγές Δημητρούλααααααα!!! φιλιά

      Διαγραφή
    3. ωωωω τις είδα Δημητρούλαααα!! ευχαριστώ πολύ πολύ!!! θα κάνω και θα σου πω εννοείται!! πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  12. Eλπιδάκι μου!
    Αυτή τη συνταγή κάνω κι εγώ για τον χαλβά που λατρεύουν τα αγόρια μου!
    Εγώ τρελαίνομαι για χαλβά με σοκολάτα!(Αν δεν έχει σοκολάτα δε είναι γλυκό:P:P:P)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αχ μου αρέσε τόσο πολύ αλλά δεν αρέσει στον άντρα μου, οπότε καταλαβαίνεις... δεν φτιάχνω γιατί θα τον φάω ΟΛΟ μόνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα..καλέ κάνε τη μισή δόση...κι έτσι θα φας το μισό μόνο!!! χεχε φιλιά

      Διαγραφή
  14. Τι μας κάνεις τώρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Θέλεις να γίνει το Νο2 γλυκό της μπλογκογειτονιάς μετά τα σοκολατένια αστερομπισκοτάκια σου; Να το φτιάξουμε όλες πάλι;
    Και πώς μου αρέσει ο χαλβάς...Λιγούριασα τώρα...

    Καλό υπόλοιπο καλοκαίρι Ελπιδάκι!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνε ενα ταψί να το ευχαριστηθείς Ασπασία μου!!! Καλές διακοπές και πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  15. Γεια σου και απο τις Χιώτικες διαδρομές ένα πολύ ελαφρύ και δροσιστικο γλυκάκι είναι το ζελέ με γιαουρτι, οικονομικό και νοστιμο τη συνταγή θα αναρτήσω έως το τέλος της ημέρας στο blogακι μου , xiotiko.blogspot.gr καλή επιτυχία και ναι όντως ο Χαλβάς είναι υπέροχος τωρα το καλοκαίρι και με μια μπάλα παγωτου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είσαι ολόσωστη. Αυτή είναι η συνταγή. Καλοφάγωτος, Ελπίδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ Ελπίδα μου, είπα κι εγώ χθες να φτιάξω χαλβά σιμιγδαλένιο κι έπεσα πάνω στη συνταγή σου! Για πρώτη φορά στη ζωή μου, έφτιαξα χαλβά και απέτυχα! Τι εννοώ? Τη στιγμή που μετρούσα το νερό για το σιρόπι, αφαιρέθηκα για κλάσματα δευτερολέπτου σου μιλάω τώρα και .... μάλλον έβαλα μία κούπα παραπάνω! Το αποτέλεσμα ήταν να μην πήξει σωστά ο χαλβάς μου... σνιφ κλαπς Από γεύση όμως σκίζει, γι'αυτό και τον τρώμε μέσα από τη φόρμα με το κουταλάκι! Ε τι, να πάει χαμένος! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ε καλά δεν πειράζει.. Μη στεναχωριέσαι βρε Μαράκι μου..κι έτσι τρωγεται..Την άλλη φορά θα τον κάνεις τέλειο!! Είμαι σίγουρη!! φιλιά

      Διαγραφή
  18. εγω τον κανω με ελαιολαδο αντι για σπορελαιο και βαζω μεσα κουκουναρι, αμυγδαλα κ κρανμπερι... φοβερος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν έχει τύχει να βάλω ξηρούς καρπούς μέσα,,,,αλλά χμμμ κράνμπερι ε;;; Λες να το δοκιμάσω...Ωραία ιδέα πάντως...!!!

      Διαγραφή
  19. Λατρεμένος λατρεμένος λατρεμένος! Εμείς το στολίζουμε εξωτερικά με λίγα καρύδια, αλλά όχι μέσα.
    Όπως και να χει, μπορώ να καταναλώσω άπειρες ποσότητες... Κι έτσι όπως τον βλέπω στις φωτό σου μάλλον δεν θ' αντισταθώ και θα φτιάξω νωρίτερα.
    Φιλάκια Ελπίδα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και δεν είχε βγει και καλές φωτογραφίες!!! Αλλά είναι λαχταριστός ο άτιμος!!! πολλά φιλιά Λιτσάκι

      Διαγραφή
  20. Απλό και δροσερό σοκολατιένιο γλυκό είναι το μωσαϊκό. Βρίσκεται στο κουτί του κακάο ΙΟΝ. Προσωπικά βάζω στο μπλέντερ τα καρύδια και τα κρατάω χώρια, επίσης στο μπλέντερ τα μπισκότα και λίνονται σα αλεύρι, οπότε πλάθω σοκολατιένιες μπουκίτσες και πασπαλίζω με το τριμμένο καρύδι. Άλλη εμφάνιση - παρόμοια γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS