Παίζουμε ...με αλατοζύμη!!

11:00:00 μ.μ. 26 Comments A+ a-

in English soon

Η άνοιξη έχει έρθει επιτέλους- τουλάχιστον ημερολογιακά γιατί μετεωρολογικά ακόμα έχουμε χειμώνα εδώ πάνω.. Το Πάσχα πλησιάζει ... και εμείς επιτέλους αρχίζουμε τις ανοιξιάτικες κατασκευές...

Αυτή τη φορά πειραματιστήκαμε και παίξαμε με την αλατοζύμη... 


Μπορείς να φτιάξεις αλατοζύμη μέσα σε 5 λεπτά... Είναι τόσο εύκολη και γρήγορη και όμως  χαρίζει ώρες δημιουργικού παιχνιδιού.. 

Το μόνο που πρέπει να θυμάσαι ειναι το 1-1-3.. 
Δηλαδή ...  1 μέρος  νερό - 1 μέρος αλάτι - 3 μέρη αλεύρι... 

Εγώ χρησιμοποίησα : 
  • 1/2 φλιτζάνι νερό
  • 1/2 φλιτζάνι αλάτι
  • 1 και 1/2 φλιτζάνι αλεύρι 
Τα ζυμώνεις καλά να γίνουν μια ελαστική ζύμη σαν πλαστελίνη... 

Εγώ έβαλα και λίγη βανίλια για να μυρίζει όμορφα... Χώρισα τη ζύμη σε 4 μέρη και χρωμάτισα τα 3 μέρη με χρώμα ζαχαροπλαστικής. 

Και έτοιμοι για παιχνίδι!!! Μέσα σε 5 λεπτά!!! 


Στην αρχή φτιάξαμε λουλουδάκια... 




Εννοείται πως έπαιξα κι εγώ...χεχεχε... 
Έφτιαξα ένα κουνελάκι!!! Με τα καροτάκια του παρακαλώ!! 


Έδειξα και στο Νικόλα πως να φτιάξει ένα.. 




Και τα κατάφερε τόσο καλά το αγόρι μου!! Μα δεν είναι τέλειο;;; 

Και μετά φτιάξαμε κι άλλα... 





Το λάτρεψα αυτό το κίτρινο παπί με τον πράσινο φιόγκο!!! Και με το αβγουλάκι αγκαλιά!!! 


Παίξαμε και φτιάξαμε ένα σωρό πολύχρωμα σχέδια... 


Λουλουδάκια... παπάκια.. κουνελάκια.. αυγουλάκια... 


Παίζαμε σχεδόν 2 ώρες... μέχρι που τελειώσαμε όλη την αλατοζύμη!!! 


Αφήσαμε τα δημιουργήματά μας να στεγνώσουν... και να σκληρύνουν... 


Ο χρόνος που χρειάζεται για να σκληρύνουν εξαρτάται από το πάχος τους...

Αν θέλαμε θα μπορούσαμε να τα ψήσουμε στο φούρνο για 15-20 λεπτά... (αναλόγως με το πάχος τους..) στους 160ο βαθμούς. Προσοχή μόνο να μην παραψηθούν και πάρουν χρώμα!!! 

Μετά αν θέλουμε μπορούμε να τα περάσουμε με βερνίκι για να γυαλίζουν... (ακόμα και απλό σκληρυντικό νυχιών)
Η αλατοζύμη μπορεί να διατηρηθεί για μερικές εβδομάδες στο ψυγείο τυλιγμένη με μεμβράνη ή σε σακουλάκι τροφίμων.


Πως σαν φάνηκαν τα δημιουργήματά μας;;; 


  photo signature_zps72gyx3qr.png

26 σχόλια

Write σχόλια
30 Μαρτίου 2016 - 12:34 π.μ. delete

Βρε Ελπίδα πόση φαντασία και όρεξη έχεις! Φανταστικά έγιναν, φανταστικά! Μπορείς να κάνεις και τρυπίτσες και να τα κρεμάσετε!

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 12:38 π.μ. delete

Γραψατε Ελπιδα μου!! Δηλαδη ο Νικολας εκλεψε την παρασταση κανονικοτατα με το παπι και το κουνελι!! Το καλυτερο ειναι οτι στεγνωνει και διατηρειται για καιρο το ομορφο εργο του παιδιου!!! Μπραβο σας!!!!!!

Reply
avatar
To Paixnidaki
AUTHOR
30 Μαρτίου 2016 - 12:48 π.μ. delete

πανέμορφα σχέδια και χρώματα! ανυπομονώ να δω τι θα τα κάνετε μόλις στεγνώσουν!!πασχαλινό στεφανακι μου μυρίζει! φιλιά 🐥🐦🐰🐓🐣🌼🍀🌹🌻

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 7:23 π.μ. delete

Πανέμορφα τα σχέδια σας Ελπίδα μου και φαντάζομαι το ποσο όμορφα περασατε! Διαχρονικό και αξεπέραστο παιχνίδι η αλατοζυμη! Φιλιαααααα

Reply
avatar
YiannaM Panou
AUTHOR
30 Μαρτίου 2016 - 7:42 π.μ. delete

Υπέροχα όπως πάντα! Λατρεύω αλατοζυμη, έχει πλάκα πως αφυδατωνονται τα δάχτυλα και ζαρωνουν από το αλάτι! Νομίζω πως ο Νικόλας αρχίζει να σε ξεπερνάει σε ταλέντο! Φιλιά πολλά!

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 8:04 π.μ. delete

Πολύ όμορφη ιδέα Ελπίδα για δημιυργική απασχόληση αλλά και για παιχνίδι, μου άρεσε επίσης και το tip 1-1-3, για να μην ξεχνάμε τις αναλογίες!

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 9:22 π.μ. delete

Πανέμορφα,χρωματιστά,ανοιξιάτικα!!!Θα τα δοκιμάσουμε και εμείς,καλημέρα!!!

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 9:54 π.μ. delete

Μου άρεσαν πολυ τα χρώματα που διαλέξατε. Υπέροχος ανοιξιατικος συνδυασμος. Και το βασικο: Περασατε 2 υπέροχες ώρες.

Reply
avatar
kathycallie
AUTHOR
30 Μαρτίου 2016 - 10:27 π.μ. delete

Εντάξει όπως πάντα υπέροχα! Δύο ώρες... μακάρι να πείσω την Μελίτα έστω και για μισή! Θα είναι επίτευγμα! χεχε! Κάλη

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 11:06 π.μ. delete

Υπέροχα! Γεια στα χέρια σας!!! Και γίνονται και σούπερ μαγνητάκια ψυγείου :)

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 12:46 μ.μ. delete Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 12:49 μ.μ. delete

Θα μπορούσα να βάψω αυτή τη ζύμη με σπρέυ;

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 1:34 μ.μ. delete

ναι.. αρκει να ειναι ψημμενη. Μπορεις να τη βαψεις και με ακρυλικα χρωματα και πινελα επισης.

Reply
avatar
Mom Styles
AUTHOR
30 Μαρτίου 2016 - 4:06 μ.μ. delete

αχ τι καλή ιδέα!!! τέλεια τα δημιουργήματά σας!!!

Reply
avatar
30 Μαρτίου 2016 - 11:09 μ.μ. delete

Κι εμείς την αγαπάμε πολύ την αλατοζύμη Ελπιδάκι!
Είναι πολύ ευχάριστη και εύκολη στο πλάσιμο!
Το παπί σας το λάτρεψα κι εγώ, είναι πολύ χαριτωμένο :)
Φιλιά

Reply
avatar
Kiki Aposeki
AUTHOR
30 Μαρτίου 2016 - 11:11 μ.μ. delete

Τέλειες δημιουργίες, τέλεια δραστηρίοτητα και νομίζω θα την εφαρμόσουμε σύντομα κι εμείς!!!! Καλή συνέχεια!!!!

Reply
avatar
Georgia Kaffe
AUTHOR
31 Μαρτίου 2016 - 12:08 π.μ. delete

Φανταστικά! Σίγουρα θα το κάνουμε κ εμείς! Τέλειες οι ανοιξιάτικες κατασκευές σας!!!!

Reply
avatar
voula&efsta
AUTHOR
31 Μαρτίου 2016 - 12:39 π.μ. delete

Τέλεια τα κουνελάκια σας!!!Μπράβο και στους δυο σας!!!!το είχα δουλέψει πολλές φορές στη ν δουλειά αλλά με τον μικρό μου μόνο 2 φορές(και τις δυο φτιάξαμε την κυρία Σαρακοστή).Μου έδωσες ιδέα!!!

Reply
avatar
31 Μαρτίου 2016 - 11:47 π.μ. delete

Τα ζήλεψα!!! Δοκίμασα και εγώ την αλατοζύμι αλλά δε μου βγήκε γιατί στο τέλος τα έψησα και φούσκωσαν από τη μία μεριά και από την άλλη έμειναν πλάκα, άσε που έκανε σκασίματα (το αλεύρι βλέπεις) οπότε καλύτερα που δεν τα έψησες!! Καλημέρα!

Reply
avatar
31 Μαρτίου 2016 - 12:20 μ.μ. delete

Υπέροχα!!! Μα τόσο ανοιξιάτικα, τόσο χαρούμενα, τόσο παιχνιδιάρικα που φώτισαν την διάθεση μου! Κάτι μου λέει ότι θα διασκεδάσουμε πολύ το σαββατοκύριακο, μια και η αλατοζύμη ήταν η αγαπημένη των παιδιών (και δική μου!) τα Χριστούγεννα.

Reply
avatar
1 Απριλίου 2016 - 4:04 μ.μ. delete

Μπραβο Ελπίδα μου! Πανέμορφα... τι φωτεινά και χαρούμενα σχέδια...Νομίζω πως ήρθε η ώρα να δοκιμάσω και εγώ την αλατοζύμη... και ο κούνελος του Νικόλα απλά ακαταμάχητος! Σε γλυκοφιλώ

Reply
avatar
4 Απριλίου 2016 - 11:10 μ.μ. delete

Θα μπορούσα να προσθέσω μαζί με τα υλικά ακρυλικό χρώμα ώστε να χρωματισθεί απευθείας η ζύμη μου?

Reply
avatar
5 Απριλίου 2016 - 2:42 μ.μ. delete

δεν το έχω δοκιμασει.. οποτε δεν σου το λεω με σιγουρια , αλλά θεωρητικα , ναι μπορεις.. Στην τελικη δοκιμασε και θα δεις... Καλο ειναι να τις βαλεις μεσα στο νερο και μετα να το ριξεις στο αλευρι.. Επίζω να βγει καλή..

Reply
avatar
7 Απριλίου 2016 - 7:09 μ.μ. delete

Ααα τι καλά! φτιάξατε πασχαλινά στολιδάκια αλλά διασκεδάσατε κιόλας! Πολύ μου άρεσε η ιδέα!

Reply
avatar
Ανώνυμος
AUTHOR
7 Απριλίου 2017 - 7:55 μ.μ. delete

Πολυ ευκολη λυση οταν εισαι σπιτι ,αντι να ξοδευεις για πλαστελινη! Μια απορια ομως ...χρειαζεται να αδειασεις ολο το χρωμα για να παρει η ζυμη αυτο το τελειο εντονο χρωμα?

Reply
avatar