Τα τσουρέκια της μαμάς μου..

by - Τετάρτη, Απριλίου 11, 2012

Μεγάλη Τετάρτη σήμερα και η παράδοση λέει: τσουρέκια!! Φέτος είναι η δεύτερη απόπειρα να φτιάξω.. Η πρώτη φορά ήταν πριν δύο χρόνια όταν πρωτομπήκαμε στο σπίτι...Ήθελα τότε να φτιάξω κι εγώ τσουρέκια στο σπίτι μου, μόνη μου, να μυρίσει η κουζίνα μου βανίλια, μαχλέπι, κακουλέ...να μυρίσει Πάσχα...Και η αλήθεια είναι οτι είχαν βγει πολύ νόστιμα!! Η τύχη της πρωτάρας ;; Τι να πω ;; Ίσως.... Πέρυσι δεν σκόπευα ούτως ή άλλως να κάνω...με την κοιλιά στο στόμα...αλλά έτσι όπως ήρθε κι ο Νικόλας Μεγάλη Τετάρτη ..ήμουν στην κλινική αγκαλιά με το ατομικό αφράτο τσουρεκάκι μου...χε χε... Φέτος λοιπόν  είχα ετοιμάσει τα υλικά από τη Μεγάλη Δευτέρα...και σήμερα από το πρωί ξεκίνησα το ζύμωμα...Η συνταγή είναι της μαμάς μου και της νονάς μου...


Συνταγή για τσουρέκια 
Υλικά: 
  •  3 κιλά αλεύρι για τσουρέκια (εμείς χρησιμοποιούμε το Robin Hood στην κίτρινη συσκευασία-λιγάκι ακριβό αλλά κάνει καλή δουλειά..)
  • 4 φλιτζάνια γάλα ζεστό (περίπου 1 λίτρο)
  • 4 φλιτζάνια ζάχαρη (περίπου 700 γραμμάρια αλλά και αναλόγως τα γούστα...) 
  • 250 γραμμάρια νωπή μαγιά
  • 1 1/2 ποτήρι χλιαρό νερό
  • 2 φλιτζάνια βούτυρο (εγώ βάζω φυτίνη)
  • Μαχλέπι και κακουλέ σε σκόνη (1 δόση από το μπαχαράδικο της περιοχής μας ή 2 σακουλάκια από το καθένα από το σούπερ μάρκετ)  
  • 2-3 βανίλιες 
  • 8 αυγά + 1 αυγό για να αλείψουμε στο τέλος

Πως το κάνουμε: 
  1. Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε το νερό με τη μαγιά και μισό πακέτο αλεύρι μέχρι να γίνει ένας παχύρευστος χυλός. Αφήνουμε να φουσκώσει σε ζεστό μέρος - περίπου 30 λεπτά.  (Εγώ καλύπτω το μπωλ με πλαστική διαφανή μεμβράνη και το κουκουλώνω με μια κουβερτούλα κοντά στο καλοριφέρ)
  2.  Χτυπάμε τα 8 αυγά.
  3. Ανακατεύουμε το ζεστό γάλα με τη ζάχαρη.
  4. Λιώνουμε το βούτυρο.
  5. Σε μια μεγάλη λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι, τις βανίλιες, το μαχλέπι και το κακουλέ και τα ανακατεύουμε.
  6. Κάνουμε μια λακουβίτσα στο αλεύρι και ρίχνουμε εκεί τη μαγιά (που έχει φουσκώσει), το γάλα με τη ζάχαρη και τα αυγά. 
  7. Ανακατεύουμε να ενωθούν και μόλις γίνει μια ζύμη που κολλάει στα χέρια..ρίχνουμε λίγο λίγο το βούτυρο και διπλώνουμε τη ζύμη πολλές φορές..μέχρι να "πιεί" όλο το βούτυρο.
  8. Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε να φουσκώσει - 1 με 1,5 ώρα περίπου (εγώ πάλι βάζω μεμβράνη)
  9. Μόλις φουσκώσει πλάθουμε τα τσουρεκάκια μας ή τα βάζουμε σε φόρμες και τα αφήνουμε πάλι σκεπασμένα να φουσκώσουν.
  10. Προθερμαίνουμε το φούρνο (με αέρα ή πάνω κάτω) στους 180 C.
  11. Χτυπάμε το 1 αυγό με λίγο νερό και αλείφουμε τα  τσουρέκια. Από πάνω ρίχνουμε αμύγδαλο ή σουσάμι αν θέλουμε..
  12. Ψήνουμε τα τσουρέκια μας για 30 λεπτά περίπου. (εμείς δεν τα θέλουμε πολύ ψημένα..)
     
    Βγαίνουν 6 μεγάλα τσουρέκια...Εγώ έκανα 2 μόνο μεγάλα και 24 μικρά τσουρεκάκια σε φόρμες, και 2 στρογγυλά μικρά τσουρεκάκια...(τα μικρά θέλουν ακόμα λιγότερο ψήσιμο...)
    Τα 12 μικρά τσουρεκάκια τα γέμισα - αφού τα έψησα- με σπιτική μαρμελάδα βερίκοκο ..



    Βγήκαν αφράτα και μοσχοβόλησε όλο το σπίτι...Τώρα από γεύση... δεν ξέρω ακόμη γιατί νηστεύω και δεν μπορώ να δοκιμάσω...Υπομονή μέχρι την Ανάσταση...

    Η αλήθεια είναι οτι παιδεύτηκα - ή μάλλον ταλαιπωρήθηκα - λίγο παραπάνω φέτος...γιατί είχα και το Νικόλα...Οπότε έπρεπε να ακολουθήσω το πρόγραμμά του...να ζυμώσω όταν κοιμάται,να φουσκώσουν  όταν είναι ξύπνιος, να τα ψήσω όταν τρώει...
    Τώρα ...τα τσουρέκια μου ξεκουράζονται πάνω στο τραπέζι της κουζίνας, ο Νικόλας έχει αποκοιμηθεί στην αγκαλιά μου, όλο το σπίτι μυρίζει υπέροχα...σαν ζαχαροπλαστείο κι εγώ είμαι έτοιμη για ύπνο...Καλή και όμορφη νύχτα...



You May Also Like

1 σχόλια

  1. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια και το μεράκι.Μύρισε Πάσχα.Πολλές ευχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS